Aan het werk

15 februari 2011 - Quebec, Canada

Hoi allemaal,

Het afgelopen weekend heb ik een beetje rondgelopen in Quebec. Het is hier wintercarnaval, dus het was behoorlijk druk. Maar wel heel leuk. Ze hadden onder andere een kasteel van echte ijsblokken gemaakt en een aantal ijssculpturen. Echt heel mooi om eens te zien. De rest van de stad was ook leuk. Natuurlijk lag alles onder de sneeuw, maar dat gaf het juist wel een knus gevoel.

Zondag heb ik ook het zwembad op de campus eens uitgeprobeerd. Duikbril en snorkel mee en lekker een uurtje getraind, met mezelf, dat was dan weer een beetje jammer. Maar inmiddels heb ik een studente ontmoet op het lab die ook graag zwemt, dus we willen binnenkort een keer samen gaan.

Het lab waar ik nu werk is echt heel mooi, het is nog geen jaar oud. De mensen zijn heel erg aardig, al spreken ze niet allemaal even goed engels. De studenten vinden het wel handig in ieder geval, dat ze nu gedwongen worden om ook af en toe engels te praten, want dan oefenen ze dat tenminste ook weer eens. Vandaag heb ik voor het eerst echt in het lab gewerkt. Nog niets heel spannends, een apoB ELISA voor de geïnteresseerden onder jullie :) en ik mocht jawel, de epjes nummeren.... ach, je moet ergens beginnen neem ik aan. Levert in ieder geval geen stress op.

Gisteren overigens voor het eerst een sneeuwstorm meegemaakt. Ik heb in totaal wel 5 minuten buiten gelopen denk ik en toen vond ik het wel weer mooi geweest. Het is heel indrukwekkend om te zien en dat was overigens maar een kleine sneeuwstorm, dus ik ben benieuwd of ik ook nog een keer een grote sneeuwstorm ga zien. Gelukkig ligt er een heel netwerk aan voetgangerstunnels onder de hele campus, dus ik hoef niet buiten te komen om naar mijn werk te gaan, ik kan gewoon via de tunnels. Ideaal!

Nou hopelijk is bij jullie ook alles goed en over een paar dagen horen jullie wel weer van me. Binnenkort zal ik ook foto's van het lab maken.

Liefs Femke

1. Kim:
    16 februari 2011
    Hi Fem,

Wat een spannende dag zeg: epjes nummeren ;-)! Maar wel lekker warm op het lab in plaats van rondbanjeren in de koude wind en sneeuw! Kijk je niet stiekem al uit naar een lekker warm zonnetje?

Ben benieuwd naar de foto's van het lab!

Groetjes,
    Kim
  2. Dennis:
    16 februari 2011
    He Femke,

Leuke foto's heb je al gemaakt! Lekker weer is het daar nog niet, maar dat komt vast nog wel.

Hoe groot is dat lab, werken er veel mensen?

Ik kijk uit naar nieuwe foto's! Veel succes daar in de tussentijd.

Groeten,
    Dennis
  3. Floor:
    22 februari 2011
    Heey,

Nou, zo te lezen ben je goed aangekomen in het noorden, leuk :D. Je zou niet verwachten dat die studentjes daar zo slecht Engels praten! Vraag me af in welke taal ze dan praten ;-) (Frans ws, of niet?)...

ben je Mieke trouwens ook al tegengekomen? Volgens mij zit ze ook in Quebec (ben ik net achtergekomen ;-)!

veel plezier daar!
    groetjes Floor