National Park & Summerschool

11 juni 2011 - Quebec, Canada

Hoi allemaal,

Afgelopen week eindelijk weer een drukke week gehad. Het was namelijk tijd voor de FAST summerschool! Maar voordat die begon ben ik eerst nog een dagje met Veronique en Valerie naar een nationaal park (Parq national de la Jaques-Cartier) geweest hier ongeveer 50 km ten noorden van Quebec. Veronique wilde haar nieuwe auto even uittesten en aangezien het schandalig lekker weer was besloten we er ook meteen een hike aan vast te plakken. Nou bleek de hike die wij hadden gekozen wel 1 van de moeilijkste/zwaarste te zijn en hij duurde 4,5 uur. Lekker berg op klimmen en dan weer helemaal naar beneden. Maar ach, we hebben het allemaal goed doorstaan en het uitzicht op de top was werkelijk GEWELDIG (zie foto's)! 's Avonds kregen we ook nog gezelschap van Anne-Marie en zijn we naar de watervallen in Levis geweest en hebben we een ijsje gegeten bij 1 van de beroemdste ijssalons van Quebec. Al met al een zeer geslaagde dag dus.

Zondag was wat saaier, toen heb ik vooral gewerkt en 's avonds begon de summerschool met een BBQ. Maandag was de eerste echte dag van de summerschool. Gelukkig waren de meeste presentaties wel helemaal of gedeeltelijk in het Engels dus het was allemaal best goed te volgen. En de presentaties die in het Frans waren hadden meestal wel Engelse slides. 's Avonds tijdens het diner gezellig bij de mensen van de universiteit van Manitoba gezeten. De meeste mensen van INAF gingen niet naar het diner 's avonds en een groot voordeel is dat Manitoba in het Engels sprekende deel van Canada ligt, dus hoefde ik eindelijk niet al dat Frans aan te horen. Het was ontzettend gezellig, dus Leslie, Jennifer, Amy  en Jennifer (ja 2x Jennifer) gingen mee naar de residence om de ijshockey wedstrijd te kijken (Vancouver vs Boston). Erg spannend, maar de Canadezen moesten het helaas afleggen tegen de USA. Dinsdag en woensdag ook nog een hoop geleerd tijdens de summerschool, o.a. over voeding en over career skills. Allemaal best wel leerzaam dus en tegelijk heel gezellig met de meiden uit Manitoba. Woensdagavond nodigden ze me uit om mee te gaan naar oud-Quebec en dat was zeker een geslaagde afsluiting van het geheel.

En daarna was het weer terug naar mijn andere werk. Er begint eindelijk een beetje schot in de zaak te komen, dus dat gaat helemaal goed komen. Nog een paar weken en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.

Groetjes Femke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade