New York City!

28 april 2011 - Quebec, Canada

Hey allemaal,

Afgelopen weekend was het dan EINDELIJK tijd om af te reizen naar de Big Apple. Om 2 uur 's nachts werden we opgehaald op een parkeerplaats in Quebec door onze eigen Star Academy bus; een glanzend zwarte touringcar, waarvan wij ons afvroegen of Bono m niet meer nodig had ofzo.... Van binnen zag hij er ook niet verkeerd uit, met tv schermen en wit-leren stoelen die ook erg lekker zaten.

En toen kon de reis beginnen... 11 uur later waren we eindelijk in NYC. Nadat we op Times Square onze New York Pass opgehaald hadden zijn we maar meteen rond gaan kijken. Eerst een kaartje gehaald voor de Harry Potter tentoonstelling. Dat ging op datum en tijd, dus we konden pas zaterdag gaan. Daarom eerst maar naar Madame Tussauds gegaan. Maar we kwamen er al snel achter dat het toch wel ERG druk was in New York, aangezien de rij voor het museum buiten stond. Na een half uur wachten mochten we eindelijk naar binnen. Eenmaal binnen kon het feest natuurlijk beginnen. Mdm Tussauds in New York is echt gigantisch, dus we hebben ons er wel een paar uur vermaakt. Foto's zijn te vinden in een filmpje (onder Video's).

De volgende dag regende het pijpenstelen, dus zijn we maar weer naar een museum gegaan. Dit keer het Natural History museum aan de rand van Central Park. Aangezien we een uurtje te vroeg waren hebben we ook maar meteen een stukje Central Park meegenomen. Helaas hadden we geen paraplu dus we waren helemaal doorweekt. Maar ach, lekker Hollands toch? Daarna kon opnieuw het lange wachten beginnen. We stonden deze keer wel binnen, maar toen duurde het alsnog een half uur. Het museum is echt prachtig. We hebben lang niet alles gezien (dat kost de hele dag), maar de dinosaurussen en een heel aantal dieren hebben we wel gezien. Toen we naar buiten kwamen stond de rij inmiddels 3 straten verderop (ik schat een rij van ongeveer 1,5 uur) dus uiteindelijk mochten we nog niet klagen.

Daarna was het tijd voor het Vrijheidsbeeld en de Harry Potter tentoonstelling. Voor de Harry Potter tentoonstelling moesten we natuurlijk WEER in de rij, deze keer SLECHTS 2 UUR!!! Maar dan heb je ook wat!!!! Je mocht binnen geen foto's maken, maar zoals iedereen weet is alles te vinden op internet, dus na een half uurtje Googlen heb ik toch een aardige fotocollectie kunnen maken. Zie het filmpje :)

En daarna, 's avonds, was het natuurlijk tijd om te SHOPPEN!!! Aeropostale zit op Times Square dus dat was lekker makkelijk te vinden. Vervolgens naar de Fifth Avenue voor de Hollister. Daar wachtte ons een onaangename verrassing, want we moesten OPNIEUW een half uur in de rij om überhaupt de winkel in te mogen. Zucht Zucht Zucht.... Waren we eindelijk klaar bij Hollister waren we natuurlijk te laat bij Abercrombie, dus daar heb ik helemaal niet kunnen shoppen. In juli in Toronto maar in de herkansing dan...

Zondag waren de meeste winkels dicht dus toen zijn we naar de Empire State Building geweest. Het was goed weer, dus we hadden een mooi uitzicht. Ow ja, bijna vergeten te vertellen dat we ook daar meer dan 2 uur in de rij hebben gestaan. Gelukkig hadden we een irritant Efteling liedje om te zingen om de rij wat gezelliger te maken. Helaas begrepen al die Amerikanen het niet helemaal... Vervolgens te voet naar Ground Zero (ongeveer een uur lopen). Ground Zero op zich is gewoon 1 grote bouwput, maar de bijbehorende Memorial Site is wel indrukwekkend. Aangezien het zonnetje lekker scheen die dag zijn we weer terug gegaan naar Central Park om  te lunchen/dineren. Aangezien we die dag het meeste te voet hadden gedaan was het wel lekker om even te zitten en niets te doen.

Nou en toen maandagochtend nog even naar de Brooklyn Bridge voor het uitzicht, nog een poging gedaan bij Abercrombie binnen te komen (ook mislukt, er stond een rij van ongeveer een uur) en nog een bliksembezoekje gebracht aan de bibliotheek. En daarna was het tijd om terug te gaan naar Quebec, met een volle tas en een lege bankrekening wel te verstaan.... Maar wat was het GAAF!!!

Onder video's heb ik 4 filmpjes geplaatst met foto's en een bijpassend muziekje. Dat is namelijk een stuk sneller en makkelijker dan het uploaden van losse foto's. De foto's staan niet in chronologische volgorde, maar staan een beetje per thema bij elkaar. Enjoy en tot de volgende keer maar weer!

Liefs Femke

PS: Voor wie het betreft: we zijn niet 1x verdwaald in New York omdat ik een heel handig boekje bij me had met een kaart en metrokaart. Nogmaals bedankt!!!

1. Thea Taverne:
    28 april 2011
    Hoi Femke,
    Indrukwekkend!!! Wat maken jullie leuke tripjes, zeg! De filmpjes zijn erg leuk om te zien en we krijgen een goede indruk hoe het er toegaat als je gaat winkelen en wat wil bezichtigen, n.l. wachten wachten en nog eens wachten (ha,ha)

Groetjes Marius en Thea