Aquarium du Quebec

27 februari 2011 - Quebec, Canada

Hey!

Maar weer eens even een berichtje uit Canada. Inmiddels heb ik alweer 2 weken gewerkt en ik moet zeggen, het bevalt prima. In het lab heb ik inmiddels al wat meer mogen doen. Ik heb een dialyse uitgevoerd om eiwitten te zuiveren en ik heb meegekeken bij het uitvoeren van een SDS-PAGE protocol. Dus dat was allemaal wel heel leuk. Inmiddels zijn ook de samples voor mijn eigen project binnen, dus daar kan ik binnenkort ook aan beginnen. Ik ga phytosterolen bepalen met gas-chromatografie. Dat heb ik nog nooit gedaan dus dat is dan in ieder geval weer iets nieuws.

In de weekenden is het hier steeds prachtig weer, blauwe lucht en een zonnetje (alleen is het dan wel meteen koud -10 tot -15 graden) dus moet je je toch zo veel mogelijk binnen zien te vermaken. Nou is dat gelukkig helemaal geen probleem aangezien er hier 3 grote winkelcentra zitten op ongeveer 10 minuten lopen vanaf de campus. Dus daar ben ik maar eens rond gaan kijken. Niet zo veel gekocht, want ik blijf natuurlijk een Nederlander: Kijken kijken, niet kopen

Verder heb ik hier afgelopen woensdag een Nederlandse farmaciestudent ontmoet die jawel, uit Utrecht komt, in het vijfde (mijn) jaar zit en hier ook is voor een onderzoeksstage. Ze woont zelfs in hetzelfde gebouw. Mieke loopt alleen stage bij de Universite du Quebec en ik bij Universite Laval. Gisteren zijn we gezellig samen naar het Aquarium du Quebec geweest. Dat is een aquarium met natuurlijk veel vissen, maar ook ijsberen (ja hier wonen ze tenminste ook echt in de sneeuw), walrussen en zeehonden. Al met al een erg leuke dag en we hebben veel foto's gemaakt. Het was alleen wel erg duidelijk dat onze fotocamera's niet van koud weer houden, want iedere keer als we buiten foto's wilden maken gaf de camera na 2 minuten aan dat de batterijen leeg waren terwijl dat niet zo was. Heel irritant.

Nou dat was mijn verhaaltje wel weer voor nu. Geniet van de foto's en het filmpje (onder video's bovenaan de pagina).

Groetjes Femke

1. Thea Taverne:
    28 februari 2011
    Hoi Femke,
    Wat een leuke foto's en je kunt zien dat de winkelcentra groot zijn.
    Gezellig, joh, dat je een medestudente hebt gevonden.

Tot schrijfs, groetjes Thea