Daar zijn we weer!

29 mei 2011 - Quebec, Canada

Hey allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden, dus maar weer eens een berichtje uit Canada. Na mijn vakantie naar New York ben ik vooral druk geweest met het afronden van mijn experiment in het lab en het schrijven van mijn review en artikel. Alle resultaten van het experiment zijn inmiddels binnen, maar de databank die ik nodig heb om ze te kunnen analyseren helaas nog niet. Dus dat betekent dat ik daar even op een dood punt zit, ook met het schrijven van mijn artikel, want daarvoor heb ik de geanalyseerde resultaten voor nodig natuurlijk.

Verder ligt mijn review bij mijn supervisor om te corrigeren, maar ook hier heb ik nog niets van gehoord. Ik hoop dat hij opschiet want zo heel veel tijd heb ik natuurlijk niet meer.... nog maar 6 weken.... Maar goed, we zien wel wat er gebeurd. In de tussentijd maar gezellig met mn vrienden rondhangen.

Afgelopen week was het allemaal lekker relaxen want toen kwam mijn moeder op bezoek. Op vrijdag naar Montreal om haar op te halen en vervolgens  twee dagen in Montreal gebleven om de stad te verkennen. We zijn onder andere naar het Museum of Fine Arts geweest. Daar was de tentoonstelling over het Chinese Terracotta leger te zien. Deze tentoonstelling hadden we allebei al een keer gezien in Nederland, maar hier in Montreal was hij weer heel anders en er stonden wat nieuwe beelden. Erg leuk dus. Verder zijn we nog naar de botanische tuinen geweest en hebben we nog een stukje van het Olympisch park gezien. Daarnaast natuurlijk door oud Montreal gewandeld, biertjes gedronken en lekker gegeten.

Zondagavond was het tijd om met de trein naar Quebec te gaan. Daar hebben we natuurlijk geshopt (het regende maandagochtend) en rondgekeken in de oude stad. Dinsdag en woensdag hebben we fietsen gehuurd en hebben we ook de andere kant van de rivier eens ontdekt (veel mooier dan "onze" kant van de rivier trouwens....). Ook zijn we nog naar het aquarium geweest. De ijsbeer wilde deze keer wel zwemmen, ik denk dat hij het in februari te koud vond ofzo. De walrussen zaten helaas in een tijdelijk verblijf en de zeehonden zaten nu bij het glas. Ook leuk om te zien, maar de walrussen vond ik toch leuker.

Donderdag nog wat laatste aankopen gedaan in oud-Quebec en verder weinig gedaan. Het was geen fantastisch weer dus we hebben gezellig samen gekookt (nasi met pindasaus... echt heerlijk als je dat 4 maanden niet hebt gegeten. Ze hebben hier namelijk geen pindasaus). Daarna de koffer ingepakt en een filmpje gekeken. En toen was het vrijdag weer tijd voor mijn moeder om de trein naar Montreal te pakken.

Ik had vrijdag en zaterdag een congres. Vrijwel helemaal in het Frans, maar het was toch wel heel leuk en er zijn wel weer een aantal zinnige dingen voorbij gekomen. Daarnaast kwam er ook nog een apotheker het een en ander vertellen over medicatie bij hypertensie. Het blijkt dat ze daar in Canada niet echt een beleid voor hebben... iedereen geeft gewoon het middel wat ze denken dat het beste is. Uiteindelijk ben ik gaan vragen hoe dat nou precies zat in Canada maar al snel waren de rollen omgekeerd en stond ik uit te leggen hoe een Nederlandse NHG standaard werkt....

Nou zoals jullie zien is het leven hier over het algemeen niet echt heel erg spannend, maar het wordt tenminste wel wat beter weer en we kunnen geen iglo's en sneeuwpoppen meer bouwen (GELUKKIG!). Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Femke