Montreal & Quebec

12 februari 2011 - Quebec, Canada

Hoi allemaal,

Na wat omzwervingen van een aantal dagen ben ik twee uurtjes geleden eindelijk aangekomen in Quebec. De vliegreis afgelopen woensdag ging allemaal volgens plan en mijn koffer is deze keer zowaar tegelijk met mijzelf aangekomen in Montreal. Vanaf het vliegveld ging er rechtstreeks een bus naar Downtown Montreal en van daar was het nog ongeveer een kwartiertje lopen naar het hostel.

Donderdag heb ik vervolgens besteed aan het onveilig maken van Montreal. De stad op zich is erg op de amerikaanse manier gebouwd, dus met rechte, haaks aan elkaar liggende wegen en hoge gebouwen. Niet echt heel inspirerend dus, maar op zich wel weer eens iets heel anders dan de Europese steden. Erg veel cultuur heeft Montreal niet, dus eigenlijk heb ik alleen twee kathedralen bezocht. Die waren trouwens allebei wel heel erg mooi.

En vanmorgen dus met de trein naar Quebec. Ook de treinen hier moeten officieel boarden, net als vliegtuigen, wat dus wel een beetje vreemd is. Gelukkig lopen hier genoeg aardige Canadezen rond die je met alles willen helpen ook al verstaan ze je maar half. In Montreal wordt overigens goed Engels gesproken, in Quebec minder. Maar dat weerhoud mensen er niet van om toch even een praatje te maken, zo goed als dat gaat in half Engels en half Frans van beide kanten.

De kamer die ik nu heb is niet echt geweldig, vooral heel erg kaal. Het wordt hoog tijd dat ik wat aan de muren ga hangen. Maar goed, ik kan ergens slapen en daar gaat het tenslotte om. Nou dat was het wel voor nu, morgen ga ik Quebec verkennen. Maar hier alvast wat foto's van vanalles en nog wat.

Liefs Femke

1. Annekarine van den Boogaart:
    14 februari 2011
    Hoi Femke,
    Leuk om de foto's te bekijken, zo krijg ik een indruk van de omgeving, studentenkamer enz.
    Het ziet er erg winters uit. Hoe koud is het daar?
    Hoe gaat het met de taal?
    Heb je ook een postadres.
    Groetjes vanuit Mill. Annekarine
  2. Mieke:
    23 februari 2011
    Hey Femke, ik denk dat je inderdaad mensen tegen bent gekomen die ik ook gesproken heb. Ik weet niet of de de rest van mijn site ook gezien heb, maar ik woon in Pavillion Alphonse-Marie-Parent op Uni Laval. Leuk om te horen dat er meer farmaceuten uit Utrecht in Quebec zijn, had ik nooit verwacht. Wat voor onderzoek ga je precies doen? En in welk gebouw zit jij, miss kunnen we een keer iets afspreken? laat maar horen. groetjes Mieke