Bijna klaar...

20 juli 2011 - Quebec, Canada

Hoi allemaal,

Nog 1 berichtje dan, voordat ik op vakantie ga. Deze week is mijn laatste week stage maar ik heb nog meer dan genoeg te doen. Het werk wordt steeds maar leuker en interessanter dus ik ga het nog vreselijk missen ook! En natuurlijk al mijn gezellige collega's! Maar goed, laat ik eerst maar eens vertellen wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

Eigenlijk heb ik voornamelijk gewerkt. Caroline had een hele berg statistiek losgelaten op de resultaten van mijn onderzoek en aangezien ik daar allemaal niet zoveel kaas van heb gegeten had ik vervolgens een goede reden om Benoit twee weken te spammen met mijn vragen. Gelukkig is hij fan van statistiek, dus hij vond het nog leuk ook. Daarna was het tijd om mijn presentatie voor te gaan bereiden en te proberen al die ingewikkelde berekeningen uit te leggen in het Engels. Gelukkig niet in het Frans, dat was een drama geworden....

Nou en na de presentatie (ik heb het overleefd...) was het dan tijd voor het schrijven van mijn artikel en het afmaken van het review. Eerstgenoemde kan nog wel ff duren aangezien we op de "officiële" statistiek uit Toronto moeten wachten. Gelukkig hebben we het pas een maand geleden opgestuurd.... Het review gaat een stuk beter. Het is zowaar bijna af!!! Inmiddels zijn het 14 pagina's dus ik wens mijn toekomstige lezers veel succes.

Maar natuurlijk was er ook tijd voor leuke dingen. Onder andere een paar gezellige etentjes en natuurlijk het grote zomerfestival hier in Quebec. 11 dagen muziekfestival! Dus ik heb onder andere Stephen Marley (zoon van Bob Marley), Elton John en Cage the Elephant voorbij horen komen. Plus nog een hoop anderen van wie ik de namen niet eens kan onthouden. Veel bands uit Quebec ook natuurlijk. Ow en ik ben nog een dag gaan kanoën in een nationaal park. Zeker de moeite waard!

Maar ja, aan alles komt een einde helaas. Het is fijn om straks weer lekker thuis te zijn, maar ik ga toch ook wel een hoop mensen missen hier. Vandaag hebben ze nog een lekker ontbijtje voor me gemaakt met typische dingen van Quebec. Zit je daar om 9 uur op je werk te ontbijten en koffie te drinken terwijl iedereen aan het kijken is of je het wel lekker vindt... Gelukkig voor hen (en voor mij) was het heerlijk!

Nou misschien vind ik tijdens mijn vakantie nog wel ff tijd om jullie nog een keer een berichtje te sturen. Zo niet dan tot in Nederland!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne-Mieke:
    20 juli 2011
    Heej Femke,

Nog maar even en dan kun je lekker genieten van de Hollandse Thee! :)

Het lukt me niet meer om nog een kaartje te sturen aangezien je al weg bent waarschijnlijk tegen de tijd dat het kaartje aan komt...

Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen maar kan toch echt niet wachten om je weer live te spreken!

Geniet nog even lekker van de laatste weken daar in Canada!

Dikke knuffel

Anne-Mieke
  2. Thea Taverne:
    25 juli 2011
    Heey Femke,

Wij zijn net terug van een vakantie Zeeland. Best mooi weer gehad en veel gedaan en gezien. Maar het haalt niet bij hetgeen jij beleeft en gezien hebt. Wat een leerzame, leuke en afwisselende tijd was het en wat leuk dat wij met je mee konden genieten.
    Een hele fijne vakantie en tot ziens of horens!

Groetjes Thea