Aventure Inukshuk!

16 maart 2011 - Quebec, Canada

Hoi,

Jullie zullen wel denken, waar gaat dit over? Normaal is een Inukshuk een stenen bouwwerk dat door de Inuit werd (wordt) gebruikt om routes aan te geven, vanwege het gebrek aan natuurlijke referentiepunten op de tundra. In mijn geval betekende Aventure Inukshuk een middag avontuur met 6 husky honden en een grote houten slee!

Afgelopen zondag hebben Mieke en ik een tocht van ongeveer 3 uur gemaakt met een hondenslee. Natuurlijk was er eerst uitgebreid de gelegenheid om lekker te knuffelen met de honden, maar daarna moesten zowel de honden als wijzelf hard aan het werk. Ten eerste moesten we zelf de honden leiden en ten tweede moet jij die slee ongeveer net zo hard duwen als dat die honden trekken. De sneeuw was behoorlijk zacht, dus zeker de heuvel op krijgen die honden dat niet alleen voor elkaar en moet je ze behoorlijk helpen. Kwamen al die uurtjes in het zwembad toch nog van pas! Maar ja, what goes up must come down en heuveltje af was dan ook alleen maar grote lol!

Daarna stond ons nog een verrassing te wachten want we werden uitgenodigd voor het diner bij Gen thuis (een student die ook bij INAF werkt). Haar moeder had ons ook naar de hondenslee gebracht, maar nu kregen we dus ook nog een uitgebreide maaltijd. Ook de vriend van Gen was er dus al met al een ontzettend gezellige avond gehad met lekkere wijn en echt Leffe bier! Er schijnt in oud-Quebec een winkeltje te zitten dat belgisch bier verkoopt. Dat moet ik dit weekend dan toch echt eens even gaan zoeken.... misschien hebben ze wel een lekkere Palm....

Helaas moet er deze week ook weer hard gewerkt worden. Gisteren ben ik begonnen met de analyse van mijn eigen samples. De gaschromatografie mag ik niet zelf doen, maar hopelijk kan ik wel een keer meekijken. Wel een beetje jammer dat mijn samples om 14.00 uur voorbereid MOETEN zijn en dat ik dus elke morgen om half 8 moet beginnen om dat voor elkaar te krijgen. Iedere dag om 6.15 uur opstaan dus... Daar staat dan wel weer tegenover dat ik iedere dag rond 16.00 uur naar huis kan en dat is toch ook wel heel erg prettig. Kan ik 's avonds lekker naar het zwembad.

Al met al dus weer vanalles en nog wat beleefd de afgelopen week en dan ben ik waarschijnlijk nog de helft vergeten te vertellen! Hieronder een paar foto's maar ook deze keer heb ik weer een filmpje gemaakt met een selectie van de foto's (onder "video" bovenaan de pagina)

Tot de volgende keer,

Liefs Femke

1. Nico:
    Hey Femke

Ik zou bijna het idee krijgen dat je ons probeert jaloers te maken met al die mooie sneeuwplaatjes. Maar hier is het ook niet verkeerd, want we hebben inmiddels de eerste dag achter de rug waarbij de temperatuur boven de 16 graden was, voorjaar dus. En als ik de foto's bekijk, is het maar goed dat een beetje sledehond al gauw meer dan 20 kilo weegt, dus hoeven we niet bang te zijn dat je een verstekeling meebrengt in het vliegtuig naar huis.
    geniet er van, succes op het lab

groetjes Pap
  2. Riky:
    16 maart 2011
    Weer een mooi verhaal Femke! Voor mij is het allemaal wat teveel sneeuw, maar zo te zien geniet jij er wel van.
    Erg leuk om dit en je andere avonturen te lezen.

Groeten van Riky
  3. jeannet thiele:
    Hoi Femke,
    Wat ontzettend gaaf om te zien , lijkt me fantastisch met die honden. Je geniet ook van iedere vrije minuut die je hebt, harstikke leuk om te lezen.
    Ook met je werk heb je vlgs mijn veel schik maar ja je moet er wel wat voor over hebben maar dat is real life. Ga verder met genieten.

Groetjes van ons uit Bennekom