Druk druk druk...

9 april 2011 - Quebec, Canada

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Ik ben de laatste tijd dan ook vrij druk geweest met mijn werk in het laboratorium en daardoor heb ik het in de weekenden voor de verandering ook maar eens wat rustiger aan gedaan. Wat natuurlijk niet betekent dat ik niets heb beleefd.... Hier de korte samenvatting.

Drie weken geleden zijn we naar de waterval geweest in het noorden van de stad. Een groot deel was nog bevroren en de rivier waarin hij uitkomt was ook nog helemaal bevroren. Echt geweldig om te zien. Over een maandje ofzo nog maar eens terug gaan om te kijken hoe hij eruit ziet als alles ontdooid is.

Verder was er hier een echte St. Patricks Day parade in de oude stad. Alle doedelzakspelers uit de hele omgeving waren geloof ik aanwezig. Al met al wel heel erg grappig, maar ik vraag me af of ik de muziek ooit zal waarderen. De Ierse dansers waren trouwens wel heel leuk om te zien.

Het weer begint hier nu eindelijk een beetje beter te worden. We zitten nu voor het eerst in de dubbele cijfers met een graad of 11. Dat betekent dat de sneeuw begint weg te smelten en er komt ineens een hele nieuwe wereld naar boven hier. Overal komen trottoirs en fietspaden tevoorschijn en dat was natuurlijk een goede reden om maar eens een lekkere wandeling te gaan maken. Je kan hier langs de rivier vanaf de campus naar de oude stad lopen en dat heb ik afgelopen weekend dan ook gedaan. Op zich een hele mooie wandeling (op sommige stukken lag eigenlijk nog wel te veel sneeuw) alleen wel jammer dat je daarna met een trap de berg op moet om de stad te bereiken. En ik kan je vertellen, dat waren behoorlijk wat treden. Maar ach, is goed voor de conditie zullen we maar denken. Eenmaal boven heb je wel een heeeeel mooi uitzicht.

Nou op mijn werk gaat het allemaal wel goed. Druk met mijn experiment bezig. Er waren wat opstartproblemen, maar dat is natuurlijk niet meer dan normaal. Nu gaat alles in ieder geval naar behoren en hopelijk kan ik volgende maand gaan beginnen met de analyse van mijn resultaten. Binnenkort staat er eerst nog een leuke trip op het programma, in het paasweekend ga ik namelijk naar..... NEW YORK!!!!! Ik heb er echt heel veel zin in dus de volgende keer heb ik waarschijnlijk een hoop te vertellen en een hoop foto's. Voor nu een paar foto's van alles wat ik de afgelopen weken heb gedaan. Na Pasen volgt er wel weer een update.

Liefs Femke

1. Thea Taverne:
    10 april 2011
    Hoi Femke,
    Wat een pracht foto's, zeg! Geen wonder dat je volop geniet. Het weer hier is echt lente, met temperaturen van 13 graden tot wel 20 + veel zon.
    Maar dat komt bij jou ook. Ik ben benieuwd naar je reisverslag over New York, zal wel fantasties zijn.
    Ik ga een keer wat naar je opsturen, maar dan mail ik je erover wanneer ik dat gedaan heb.

Tot mails en groetjes van iedereen hier. Doei!